Kelly´s dagbok ~ del 1

Publicerat: 2012-12-19 / 21:01:51 | Kategori: Noveller
Dagboken tillhör: Kelly
Datum: 19-12-2012
 
Kära dagbok, idag hände något oväntat. Jag satt som vanligt med dom andra katterna i djuraffären, då kom det in två tjejer. Jag tänkte inte speciellt på det, det var massor av folk då.
Men den ena tjejen var.. speciell.
Hon såg så snäll och varm ut, jag ville skutta upp i hennes famn.. men ingen har någonsin viljat krama mig..
För jag är ingen kisse med, en rik familj eller en perfekt stamtavla.. men denna flickan kom fram mot mig!
Först tänkte jag att hon förmodligen skulle titta på dom andra katterna, eller på något annat djur.
Men nej, hon tittade mot mig och hon log! För första gången på länge kände jag mig verkligen lycklig!
 
 
Hon sträckte ner sin hand mot mig och strök den över min rygg, ingen har klappat mig på länge.
Jag kände lyckan genom alla mina tassar och ända ut i svansen! Efter en stund gick hon, men sedan kom hon tillbaks. Hon hade pratat med tjejen som jobbar i djuraffären. Jag sträckte på mig och försökte se elegant ut, men flickan såg precis lika glad ut som innan.
Ville hon inte ha en kisse med perfekt stamtavla och lång elegant kropp? Nej, hon var anorlunda. Det kände jag på mig ända från början! 
 
Flickan, som tydligen hette Iza, lyfte upp mig! Hon klappade och kramade mig. Det var så mysigt, jag tryckte mitt huvud mot hennes axel. Det var den bästa dagen i mitt liv..
 
                                              Fortsättning följer..
 
 
 

Bellis<3
Publicerad: 2012-12-20 / 11:01:09 | Blogg: http://starstablebella.blogg.se

Jätte bra Iza<3
Du är hundra gånger bättre än mig!!

Svar: Tack<33Dina är ju jättemycket bättre än min!
Izabella


Kommentera inlägget här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback