Kelly´s dagbok ~ del 2

Publicerat: 2012-12-21 / 13:37:02 | Kategori: Noveller
Dagboken tillhör: Kelly
Datum: 20-12-2012
 

Kära dagbok, igår kom ju den där snälla flickan, Iza, som jag skrev om. Det verkade som att hon ville adoptera mig!
Och det gjorde hon, hon bar ut mig och satte ner mig i en mysig blå väska. Väskan satt fast på en.. häst tydligen.
Jag tyckte hästen var rolig.. först lite stor och läskig, men sen var han en gosig och fin häst! I början kändes det lite skumpigt att sitta i väskan när hästen, Wild, gick. Särskilt när han travade, men sedan började jag vänja mig och då kändes det inte så skumpigt längre.
 
Där i väskan satt jag länge, men till slut var vi framme. Det var ett stort och fint stall, massa träd med fina orangea löv på. Iza satt av sin häst och ledde in honom i stallet, hästen fick stå i en fin box. Men där fick inte jag vara, för Iza lyfte upp mig ur den mysiga väskan och bar bort mig till en vask. Vad hände?
Hon satte på vattnet och satte ner mig där, MJAUU! Jag vill ju inte bada! Usch.. men efter en stund var det mysigt, Iza sköljde mig med vatten och tog ett speciellt kattschampo och gned in det i min päls.
Sedan sköljde hon bort det med vatten. Hon gick och hämtade en mjuk handduk och virade in mig i den, det var varmt och skönt.
 
När jag var helt torr bar hon mig till en fin korg, den kom nog från djuraffären, för jag kommer ihåg att jag sett en sådan där. Där fick jag ligga och mysa, efter bara en kort stund blev jag så trött att jag somnade..
 
                                                    Fortsättning följer..
 
 
 


Ledsen, denna skulle kommit igår men hann inte med det xc
Därför fick den komma idag istället, hoppas det inte gjorde nåt ;)
Och idag kommer även del 3, tror jag iallafall.. x)


Kommentera inlägget här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback