Kelly´s dagbok ~ del 3

Publicerat: 2012-12-21 / 23:33:03 | Kategori: Noveller
Dagboken tillhör: Kelly
Datum: 21-12-2012
 
Kära dagbok, idag har det hänt mycket. Först på morgonen fick jag se något jag aldrig sett tidigare..
Det sprang runt julbockar i byn! De levde! Jag blev lite rädd först men dom var ju ganska snälla.
Men dom fångade Iza in hur lätt som helst! Sen var det en explotion, jag blev helt förkräckt! 
Sen kom det en brun rök.. jag försökte ju vifta bort det med tassen men det hjälpte ju inte.
 
Och så fick jag träffa några roliga filurer, igelkottar kallades de, dom var jättesnälla! Dom vill jag gärna träffa igen.
Hihi..
Sen på kvällen skulle vi till ett café, det var massor av starka ljus och hög musik där! Det tyckte jag inte riktigt om. Där gick Iza in, jag och Wild fick stå och vänta där ute vid stallet. Det hade varit tråkigt om inte Wild var med, han busade med mig och vi hade jättekul! Till slut kom Iza och hämtade oss, då hade jag och Wild busat av oss så vi följde snällt med, till djuraffären?
 
Jo, dit skulle vi. Tydligen skulle vi sova över där, jag fick träffa mina gamla kompisar igen, det var kul.
Som tur var stannade Iza också där så jag var inte själv. Imorgon är jag säker på att det kommer vara massor av nya äventyr.. 
 

                                                    Fortsättning följer..
 


Kommentera inlägget här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback