Lucy´s hästliv ~ Del 2

Publicerat: 2012-12-25 / 21:44:38 | Kategori: Noveller
Lucy´s hästliv ~ Del 2

Du vaknar upp nästa morgon av att din väckarklocka ringer.
"Huh, jag vaknade faktiskt i tid idag." tänker du lite förvånat.
Grälet med din mamma igår har du knappt något minne av, och den enorma pinsamheten med.
Du drar på dig dina gamla ridkläder och slänger upp håret i en hästsvans, som igår om inte slarvigare.
"Jättesnyggt.." tänker du. "Aldrig ska jag få det fint, slarvigt som vanligt."
Innan du går ut kikar du in i mammas sovrum, dörren är vidöppen.
Du hör din mamma som vänder sig i sängen och går.
Idag är det träning senare på dagen så du har ingen att skynda dig för.
"Hej gumman!" säger du när Ice gnäggar mot dig när du kommer in i stallet.
Du borstar Ice, sen kratsar du hennes hovar.
När du är klar med det hämtar du några gummiband och gör flätor i hennes man och en stor i svansen.
"Så Ice gumman" säger du till Ice när hon otåligt frustar.
"Ska vi ta en tur innan träningen? Okej, då hämtar jag sadeln" säger du och går mot sadelkammaren.
Du tar Ice´s sadel och går in i hennes box, sadlar och tränsar.
"Kom då!" säger du och leder ut henne.
Du sitter upp sedan rider ni på stigen som leder mot skogen.
"Lugn tjejen, du ska få hoppa snart" lugnar du Ice när hon ser hinderna i skogen och blir ivrig.
Du rider lugnt mot ett lågt hinder och sedan börjar ni galoppera.
"Kom igen gumman, vi klarar det.." viskar du medans ni galopperar mot hindert.
Ice hoppar snyggt över och landar perfekt.
"Jättebra Ice!" säger du och klappar Ice på halsen.
"Vi provar det stora också, detta klarade du ju perfekt" säger du lågt.
Du vänder Ice och sedan rider ni, i galopp, mot det stora hindert.
Precis när Ice ska hoppa över hörs ett rop.
"Lucy!!" det var Jessica.
Ice blir rädd och snubblar till över hindert.
"Jag tyckte det var du, vad gör du här? Fick inte du utegångsförbud?" skrattar hon och rider mot dig.
"Hon gjorde det med flit! Hon vet att Ice blir rädd när någon gör så!" tänker du argt.
"Jessica, hej!" säger du med ett fejkat leende.
Du känner Ice som stretar och drar i tyglarna men du håller emot, bara för Jessica är där.
"Ehh, jag måste gå" ljuger du.
"Va? Nu? Jag hade tänkt att vi kunde rida tillsammans ju" säger Jessica besviket.
"Jaha, ledsen. Men vi ses väl!" svarar du och rider iväg in mot stallet.
"Den.. Jag hatar henne! Hon gjorde det helt med flit!" säger du till Ice när du rider iväg.
Du ska precis ställa in Ice i hennes box när Jenna, ridläraren, går förbi.
"Vart ska du Lucy? Ska inte du vara med på lektionen nu?" ställer hon sig och frågar.
"Jo, va? Är klockan redan så mycket? Då tar jag ut Ice igen, tack!" säger du.
"Det var så lite så, nu ska jag samla in de andra hönsen. Sen börjar vi!" ler Jenna.
Du tar ut Ice igen, sitter upp och rider in i paddocken.
Du suckar när du ser Jessica som rider på väg mot paddocken.
När alla är samlade i paddocken börjar de.
När Jessica, som börjat, ridit klart det hon skulle är det din tur.
Du tar ett djupt andetag och pustar.
"Kom igen nu gumman, det där i skogen var inte ditt fel det vet du" viskar du till Ice.
Du sätter skänklarna i Ice´s sidor och ni bär av i galopp.
 
Fortsättning följer..
 


Kommentera inlägget här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback