Drömmen om Jorvik Champion ~ Del 1

Publicerat: 2013-01-17 / 20:02:50 | Kategori: Noveller
Drömmen om Jorvik Champion ~ Del 1
 
"Och vinnaren är.. Samantha med sin häst Rollie!" du vaknar upp.
Det var 3:e natten i rad du haft samma dröm.
"Samantha! Upp och hoppa nu!" hör du Carin ropa från köket.
Du hör det men struntar i det, vänder dig i sängen och drar på dig täcket.
"Samantha!" säger hon och går in i ditt rum.
"Jag sover" mumlar du.
"Jag vet att du inte sover, kom igen!" säger hon och skakar om dig.
"Sluta mamma" säger du trött.
Tillslut orkar du inte mer, ger upp och stiger upp.
"Kom igen, du kanske får några nya vänner i stallet idag" säger hon och ställer sig upp.
"Visst.." svarar du.
Ni hade precis flyttat hit, till Jorvik.
Och här, i ett gamalt litet hus, i Figrove bodde ni nu.
"Skärp dig, du måste acceptera att vi bor här nu" sa Carin och gick in i köket igen.
"Bla bla bla.." sa du tyst och drog på dig kläderna.
Du gick in i köket och tog ett glas jos.
Precis när du skulle ut stoppade Carin dig.
"Samantha, vart ska du då?" sa hon strängt.
"Ut" svarar du kort.
"Nu tar du en macka, punkt slut." säger hon strängt.
Du vänder om och går in i köket igen.
Carin håller fram en tallrik med en macka på.
Du tar mackan och vänder igen.
"Varsågod" säger Carin besviket.
"Tack" mumlar du och går ut.
I stallet är det många hästar, du går fram till Rollie och klappar honom på mulen.
"Hej gubben" viskar du till honom utan att märka att det står en tjej bakom dig.
"Ursäkta" säger tjejen bakom dig lite försiktigt.
Du vänder dig om och kollar på tjejen utan att veta vem hon är eller vad hon vill.
"Ja?" säger du undrande.
"Du måste vara den nya tjejen.." säger tjejen blygt.
"Ja, det är jag" säger du utan att fortfarande veta vad hon vill.
"Hej! Jag heter Nina, du kan kalla mig Ninni" säger hon och all blygsamhet verkar borta.
"Ah, hej. Jag är Sam" svarar du.
"Så.. bor du också här?" frågar du för att bryta tystnaden.
"Ja!" säger hon och ler.
Du vet inte hur gammal hon är, men hon verkar vara runt 9.
Hon var ganska söt med bruna ögon och långt hår.
"Kul, antar jag.." säger du.
Hon skrattar och tittar på dig med stora ögon.
"Du, Ninni, jag måste gå nu. Men vi ses väl!" säger du.
"Okej, hejdå!" säger hon glatt och skuttar iväg.
Du ryktar, sadlar och tränsar Sky.
Sen leder du ut honom, du stannar upp framför anslagstavlan utanför.
Du läser igenom lappen som hänger där.
"Tävling.. 1 000 Star Coins.. annons.." du hoppar mellan orden.
"En tävling.." säger du lågt.
Det var ju din dröm, men skulle du verkligen kunna delta?
Och skulle verkligen Carin tillåta det..?
 
Fortsättning följer..


Kommentera inlägget här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback