~Min morgon~

Publicerat: 2013-01-12 / 13:40:29 | Kategori: Iza, vänner & familj
Här kommer en liten berättelse om min morgon idag! :D

Jag vaknade upp och tog på mig kläderna.
Innan jag skulle till stallet gick jag förbi caféet i SGB.
Jag köpte en bulle som jag åt på vägen till stallet.
Jag gick in i stallet och möttes av ett gnäggande från Wild.
Jag gav Wild och Kelly frukost.
Medans dom åt tvättade jag Wilds gamla träns.
Jordfläckarna var nästan omöjliga att få bort.
Men efter mycket hårt skrubbande förvann dom, lyckligtvis.
När jag har fixat klart med tränset och går ut från sadelkammaren gnäggar Wild.
Jag borstar av honom och kratsar hans hovar.
Jag knäpper fast ett grimskaft och sen leder jag ut honom.
Det är soligt och varmt ute, så jag tar inte på mig en tjocktröja.
När vi kommit ut sitter jag upp
och rider iväg.
Wild är pigg men lydig.
Han tar ett skutt och ruskar på huvudet.
Sen forsätter vi ut mot ängarna!


Kommentera inlägget här! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback